نماینده ولی فقیه در استان قزوین در رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه اداره اوقاف گفت: معیشت، عبادت و آخرت در اسلام پیوستگی دارند.
کد خبر: ۸۴۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹ 28 April 2020

 

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با تقدیر از خدمات خیرین در حمایت از محرومان اظهار کرد: عمل به دستورات قرآن در ماه مبارک رمضان بسیار ارزشمند است.

 

وی در ادامه به تشریح تفاوت جامعه مسلمان و غیر مسلمان در کمک به محرومان پرداخت و خاطرنشان کرد: در دین اسلام بین دنیا و آخرت، عبادت و بندگی و زندگی تفاوتی نمیگذاریم و همه را به صورت پیوسته در کنار یکدیگر می‌بینیم.

 

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: آیات قرآن، انسان متقی و مؤمن را کسانی معرفی می‌کند که نماز می‌خوانند و اهل زکات و انفاق هستند و اینگونه بین دین و دنیا پیوستگی ایجاد می‌کند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: در مورد حلال بودن رزق و آثار آن بر اعمال عبادی نیز در دستورات دینی تأکید شده است که اگر خمس دکمه‌ای از پیراهن پرداخت نشده باشد، نماز خواندن با آن حرام است و اینگونه اهمیت رزق نشان داده می‌شود.

 

وی بی‌نیازی افراد جامعه را یکی از شاخصه‌های جامعه مهدوی عنوان کرد و گفت: باید به سمت جامعه‌ای برویم که اگر خواستیم صدقه‌ای پرداخت کنیم، نیازمندی پیدا نکنیم و اگر عدالت در جامعه برقرار شود، به شاخصه‌های جامعه مهدوی نزدیک می‌شویم.

 

آیت‌الله عابدینی ریشه کن شدن فقر و محرومیت در جامعه را مستلزم برپایی قسط و عدل در جامعه عنوان کرد و گفت: اگر عدالت در جامعه به صورت کامل برقرار شود، محرومیت ریشه کن می‌شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال تمام پیامبران را رسالت داد تا مردم به گونه‌ای هدایت شوند که خودشان برای قسط و عدل حرکت کنند و جامعه مهدوی چنین ویژگی‌هایی دارد.

 

وی بیان کرد: قوی‌ترین تشکیلات مردمی در جامعه ما، مساجد هستند که در دنیا نظیر ندارند و این تشکیلات به صورت امامت و امت اداره می‌شود که جامعه ما را نسبت به جوامع دیگر برتری داده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار